Sider

28. april 2010

Rutete

Vi har vært på tre ukers ferie i Usa. Før vi dro fant jeg ut at jeg måtte sy meg noen kjoler. Det var en dag jeg måtte en tur på Stoff og stil med handleliste. Da jeg kom inn så jeg en kjole i dette stoffet, som jeg falt pladask for. Om man kunne vært en farge, så hadde jeg vært lilla. Jeg elsker, elsker, elsker lilla. Jeg hadde ingen planer for stoffet, men kjente at det måtte bli til en kjole. En dag eller to etter oppdaget jeg et ønster fra Onion, og før en kunne ha talt til ti var det i handlekurven. Helt perfekt! Så – dette mønsteret er nr. 2019 – Kjole med rynk til strik. Man finner det på www.onion.dk.

DSC_0235

Kjolen er lenger bak enn foran

DSC_0236

Bak

DSC_0237

Konklusjon: Jeg er fornøyd med kjolen, tiltross for at stoffet ikke var det enkleste å sy i. Tynt, og lå ikke i ro, jeg er vant med tykk velour. Når jeg hadde sydd sammen overdelen med underdelen oppdaget jeg at det bare var flaks at de lyse stripene neeesten traff hverandre. Tanken på at de kanskje burde ha gjort det har vært fraværende, kanskje jeg tenker på det en annen gang. Strikken i livet har jeg strammet litt vel mye, men det går helt greit.

Jeg er ikke helt komfortabel med at det er in å ha midjen langt oppå magen, but I'll get there. Det er nok bare en vanesak. Jeg har alltid likt best å ha lave bukser etc. Mulig jeg endrer litt på modellen etterhvert.

Jeg burde muligens hatt et underskjørt til, da stoffet er helt florlett og solen skinner fint gjennom. Jeje, vi får se om jeg gidder. Eneste jeg har å sette fingen på, er at stoffet faller mellom puppene, slik at de blir i overkant markerte.

DSC_0179crop

Litt merkelig bilde, med rar vinkel (jeg har piiittelitt lenger ben enn dette altså), men jeg syntes det passer så fint med grå strømpikk (som vi sier her på Vestlandet) og de kule skoene mine.

DSC_0187

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar til meg! Det settes stor pris på. <3