Sider

23. juni 2010

Lillebror vokser!

Og det betyr at den forrige selebuksen jeg laget til ham har begynt å bli litt knapp. Jeg hadde en del mykt dongeristoff igjen, og brukte det til buksen. Applikasjonen ble en frihånds en. Formen er så enkel at det ikke er noe vits i å lage mal, jeg tegner en slik en på null komma niks.

DSC_0080

Applikasjonen ble stooor. Jeg har fått sansen for å lage dem store og leke med plasseringen på klærene.

DSC_0081

Denne kan også sees bakifra.

DSC_0083

DSC_0085

Den vesle figuren har fått to flotte øyne. Den krakelerte knappen på venstre siden tror jeg kommer fra et plagg mormor brukte en gang i verden, er den ikke fiin? Den andre har jeg fått av Ammarie om jeg ikke tar helt feil.

DSC_0088

DSC_0089

DSC_0090 

Et par action-bilder må til. Jeg har laget buksen såpass stor at den nok er nærmere en 98 enn 92 vil jeg tro. Jeg har laget den lengre i ryggen, for Lillebror er lang i overkroppen.

DSC_0092

DSC_0093

DSC_0091

Han ville først ikke ta den på seg, ordene "prøve klær" er visst ikke helt poppis og fører til regnvær og torden. Men – å bare putte den på uten å si noe spesielt på forhånd funket fint, gutten var kjempe stolt over sin nye bukse. Helt, helt herlige farger og en bukse til å bli veldig glad i.

6 kommentarer:

  1. Oi oi for en herlig bukse...Utrolig fin..Nå fikk jeg lyst å sy :) Har vært sytørke altfor lenge...Har du en spesiell maskin til å sy kanbåndene med?

    Randi

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du har fått inspirasjon Randi! Til å sy på kantebåndene bruker jeg min vanlige, trofaste Janome. Stretchnål bør brukes på elastiske stoffer. Det jeg gjør er at jeg syr på kantebåndet rett mot rett og bretter så over. Det jeg har gjort denne gangen, for at sømmen skal bli penere, er å stryke kantebåndet på rettsiden før jeg bretter over, for da ligger stoffet stødigere, og resultatet blir penere. Så nåler jeg fast og syr stikning rundt som vanlig. Helt tilslutt renklipper jeg stoffet på innsiden.

    SvarSlett
  3. Den var kjempefin. Ble litt inspirert til å leike litt med større applikasjonar.

    SvarSlett
  4. Hanne: Kjør på! Det er veldig kjekt!

    SvarSlett
  5. Jeg bare elsker denne!!! Og alt annet laget av deg!!!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar til meg! Det settes stor pris på. <3