Sider

1. august 2012

Gjenbruk + DIY = Sant

For et par år siden fikk jeg blant annet denne skjønne toppen til bursdagen min av de jeg deler hus med, jeg har likt den godt og den er godt brukt.

IMG_1423

Den kan strammes med bånd og knytes under brystpartiet. Stoffet er litt tynt og har tydeligvis ikke tålt belastningen, så det raknet i siden.

 

Jeg fant ut at jeg skulle prøve meg på gjenbruk og gjorde følgende:

1. Klippet toppen under brystpartiet.

IMG_1424

 

2. Klippet ut et passelig stykke ribb og sydde det sammen i endene.

IMG_1425

 

3. Sydde på ribben og merkelappen min.

DSC_0009

Så enkelt kan det gjøres! Skjørt til 7-åringen på null komma niks.

 

I got this top a couple of years ago. It unraveled under the arm, so I made a cute skirt out of it for my 7-year old. Easy-peasy!

4 kommentarer:

  1. Fin gjenbruk!
    Så enkelt og greit :)
    Har noen plagg som venter på nytt liv... En annen dag...
    Finfin torsdag til deg !

    SvarSlett
  2. Så herlig gjenbruk :) Skjørtet ble nydelig :)

    SvarSlett
  3. Kjempelurt! Noen ganger er det bare et par sømmer som skal til, og det er så gøy å se! :)

    SvarSlett
  4. Oh my god, så genialt :)

    Ville bare si tusen takk for gode ord inne hos meg igår. Fabelaktig by Maia, kommer nok til å skje, men mest som en hobbysyssel i starten også får vi se om det gir noen avkastning etterhvert.

    Fabelaktig torsdag til deg *smile*
    Jeg skal hjem til mammaen min i dag og få varm og god suppe - perfekt på en regnværsdag.

    -Maia
    Ps! Fikk mailen din, jeg skal se på det i løpet av helgen :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar til meg! Det settes stor pris på. <3