Sider

30. august 2015

Reklame: Drømmeoppdraget til Stoff & Stil!

Førstkommende torsdag, 03.09.15, åpner Stoff & Stil en ny butikk midt i Oslo sentrum, i Storgata 11. I forbindelse med nyåpningen har 5 bloggere fått velge seg et mønster og materialer til å lage plagget i, og jeg var en av de heldige som ble plukket ut! Pakken kom i posten dagen etter vi hadde reist på ferie, så det tok sin tid før jeg fikk gått i gang.

Jeg lurte lenge på hva jeg skulle sy og kom frem til at dette var en fin mulighet til å gå ut av komfortsonen og ville sy noe til meg selv som jeg ikke har sydd før. Jeg endte opp med en bukse. Jeg elsker myke, deilige bukser som kan brukes til hverdags og til fest. Denne buksen er allsidig og like fin med sneakers og pumps.


Jeg valgte å sy buksen i viskose. Ikke det enkleste stoffet å forholde seg til, for det er tynt og beveger seg en del når man klipper i det, men akk! Det er så mykt og deilig!

DSC_0007pic

Mønsteret på buksen var helt supert og passformen er det ingenting å si på. Passe stram over baken og passe løs i bena. Jeg kunne nok ha justert litt på lengden og laget buksen litt kortere, for viskosen henger tungt (men fint) og legger seg over strikken nederst.

DSC_0004pic

Jeg synes strikken i bena er en såpass fin detalj at jeg vil den skal vises.

DSC_0012pic

Livvidden var helt perfekt til meg og fordelen med strikk i livet er at man slipper å åpne knappen når man har spist for mye. Jeg valgte å kutte ut snoren i livet, da den kun var der for syns skyld.

DSC_0019pic

Skråskjæringen på lommene fikk jeg dog ikke helt til. Det så greit ut når buksen lå på sybordet, men når jeg tok den på meg så jeg at de buler litt ut. Jeg brukte strykepresse underveis i prosessen og prøvde å få riktig press på. Kanskje resultatet ville blitt litt bedre om jeg brukte strykeinnlegg på lommene for å få overgangen litt stivere, og ikke bare på sidestykkene i livet. Oh well, jeg liker å gå med hendene i lommene, så da synes det ikke så godt.

DSC_0017pic

Alt i alt er jeg ganske fornøyd med buksen og tror nok den kommer til å bli en favoritt!

 

One of my favourite fabric stores, Stoff & Stil, is opening a new store this upcoming Thursday at Storgata 11 in Oslo. I am one of five bloggers that were chosen to get a free package with pattern and fabric of choice. I chose to challenge my self and make a pair of pants. I'm very satisfied, it fits me well and I can dress it up if I'm going to a party. It looks good with sneakers or pumps. It was a little long though, so next time I'll make it a bit shorter.

3 kommentarer:

  1. Den var virkelig snasen og satt som en kule på deg.
    Kjekt for tips av mønster, for slike bukser er så gode, så kanskje jeg må sende mannen inn på den splitter nye butikken når han drar nedover om en uke.

    Klem min

    SvarSlett
  2. Kjempefin!
    Jeg syns det med mønster er veldig vanskelig, for mønstrene ser så flate og fæle ut på de tegningene, men buksa du sydde var jo kjempelekker. :)

    SvarSlett
  3. Så fin den ble! Jeg har tenkt til å sy denne til uken, og ville få bekreftet at det var slik mønsteret blir:k

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar til meg! Det settes stor pris på. <3