Sider

2. februar 2009

Kjole til meg selv!

Og jeg elsker den! Jeg var ikke heelt fornøyd med den først. Tilpasset i hytt og pine, og fant formen tilslutt. Viste den til en venninne, da uten hette og applikasjoner. Hun var veldig positiv til den. Jeg viste den til min tante og kusine, og ble litt overrasket over at jeg skulle få så god respons. De mente at formen var perfekt, og jeg måtte si meg enig etterhvert.
Når hetten kom på ble den helt annerledes, og når applikasjonene kom på var den bare ferdig. Hette-halsen ble litt skjevere enn jeg først trodde, men for å kompansere og lage et lite synsbedrag så den skulle se mer sentrert ut, laget jeg applikasjonene på motsatt side.
Note-to-self: Neste kjole skal være høyere i nakken. I overgangen ermer/ribb, skal ermene forhåpentligvis være mer posete. Kaaanskje jeg lager litt puff på ermene på skuldrene. Sømmen midt på ryggen skal bort, ryggstykket skal klippes i ett. Sømmen under puppene må senkes litt, jeg tok ikke høyde for at stoffet ville dra seg oppover, så den havner et stykke opp på puppene. Innsnittet vil jeg prøve å få under puppene i stedenfor å få på siden.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar til meg! Det settes stor pris på. <3